متا که قبلاً با نام فیسبوک شناخته میشد، در سال 2021 نام خود را تغییر داد تا دیدگاه خود را در مورد مفهوم «متاورس» که در آن افراد با استفاده از هدستهای واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی با یکدیگر تعامل میکنند، منتقل کند.
با این حال با گذشت سه سال و پس از سرمایهگذاری 50 میلیارد دلاری، دستگاههای متا کوئست به سختی 1 درصد از درآمد این شرکت را تشکیل میدهند و متاورس مفهومی تا حد زیادی مبهم باقی مانده است و نتوانسته توجه مشتریان را جلب کند.
اما با توجه به عرضه اپل ویژن پرو در تنها چند روز دیگر، مدیران متا ورود اپل به بازار را بهعنوان دنبالهروی اپل از رویای متاورسی مارک زاکربرگ میدانند که میتواند مشتریان بیشتری را به فضای هدست بکشاند.